מי הם אנשי IT ואילו שירותים הם נותנים?

מי הם אנשי IT ואילו שירותים הם נותנים?

ראשי התיבות IT מייצגים את המילים החשובות Information Technology ויש לשירותים אלה חשיבות גבוהה מאד עבור ארגונים וחברות בתחומי עיסוק מגוונים. אם בעבר הייתה חלוקה בין נושאים שקשורים למרכזיות טלפוניות ולציוד של מחשבים (חומרה + תוכנה) – הרי שכיום כבר אין חלוקה וההבדלים מיטשטשים עד כדי לא קיימים. המשמעות – כל הנושא של רכיבים אלקטרוניים בחברה נמצא תחת האחריות הבלעדית של עובדי מחלקת ה- IT ומדובר באחריות רבה מאד. בעידן שבו הרבה מאד מהתפקידים והעבודה של הרבה מאד חברות וארגונים מתבסס על רשת האינטרנט ומבוצע דרך המחשב – אי אפשר לוותר על שירותי IT צמודים שמסייעים לעובדים להתגבר על כל בעיה או אתגר טכנולוגי שהם עצמם לא מצליחים להתגבר עליו.

מה התפקיד של אנשי ה- IT?

כאמור – מדובר בתפקיד מלא בחשיבות ואחריות. ברוב המקרים לאנשי ה- IT לא תהיה אפילו נגיעה מקצועית לתחום העיסוק של החברה או הארגון והם יעסקו אך ורק במתן תמיכה טכנית לעבודה עם ציוד המחשבים והרשתות במשרד. כאשר ציוד כזה או אחר לא יפעל כמו שצריך או שיתעורר החשד שקיימת תקלה כלשהי – אנשי ה- IT יהיו אלה שיגיעו למקום ללא עיכוב על מנת לאבחן את המצב ולהודיע האם אכן יש בעיה כלשהי. הם אלה שיהיו אחראיים על תקינות רשת האינטרנט, על הצפנת מידע מסחרי או עסקי וכמובן על אבטחת כל סוגי המידע שקשור בארגון, בעובדים ובתחום העיסוק. עובדים אלה יהיו מקצועיים ומנוסים בתיקון רכיבי תוכנה ו/או חומרה, יכירו את רזי רשת האינטרנט ויידעו בדיוק איך לאבחן ולתקן כל בעיה או תקלה.

להלן כמה דוגמאות לתפקידם השוטף והשגרתי של עובדי IT מנוסים, מיומנים ומסורים למקום העבודה שלהם – 

• תיקון תקלות בציוד – מחשבים, מקלדות, אספקת עכברים, אוזניות או מיקרופונים.

• הקמת עמדות עבודה לטובת עובדים חדשים או במקרים של חלוקה פנימית שונה של עמדות העבודה הקיימות.

• תמיכה טכנית מרחוק בעת תקלה בפעילות השוטפת של העובד.

• וידוא תקינות רשת האינטרנט וביחד איתה מערכות פנימיות ו/או חיצוניות.

• שמירה על חדר השרתים מאובטח ובתנאים הנדרשים לפעילות תקינה.

• סיוע בכל מצב שבו עובד, מכל סיבה שהיא, לא יכול או לא מצליח לעבוד כפי שמצופה ממנו.

מי יכול לעבוד בתור איש IT?

כאמור – לא תמיד יש קשר ישיר בין עולם ה- IT לבין העולם המקצועי של החברה או הארגון. יחס עם זאת כאשר צריך לגייס עובד למחלקת ה- IT חשוב מאד שיהיה זה עובד שמכיר את עולם המחשבים והאינטרנט, שיש בו חוש טכני מפותח, שהוא בקיא ברזי הרשת וכמובן שהשכלה בתחומים כמו ניהול רשתות, אבטחת מידע, תמיכה טכנית ומדע המחשב יכולה לעזור לו מאד במילוי תפקידו על בסיס יומיומי, שגרתי וקבוע. ככל שהידע שלו יהיה רחב ומעמיק יותר – כך יהיה לו קל וטוב יותר לאבחן בעיות ולהבין את המצב לאשורו אם מתעורר החשד לתקלה או בעיה מסוימת בציוד. חשוב שיהיו לו יחסי אנוש טובים, שכן במקרים רבים יפנו אליו עובדים דווקא כשמתעוררת בעיה או בעיתות לחץ.

גם עסקים קטנים – לא מתפשרים על שירותי מחשוב מעולים ומקצועיים!

גם בעל העסק הקטן רשאי ליהנות משירותי מחשוב ברמה גבוהה, גם אם אין לו את הידע לעסוק בכך בעצמו. יתרון נוסף של שכירת שירותי מחשוב במיקור חוץ הוא ההתאמה האישית של הפעולות והשירותים בדיוק כפי שהעסק דורש וכך לא משלמים עבור שירותים שאין בהם צורך. בעל העסק יקבל בדיוק את מה שהוא צריך ואת מה שהוא מתקשה לבצע בעצמו ולא יצטרך לשבור את הראש או לעבוד עם ציוד מחשוב ורשת שאינו חדיש או תקין. שירותי המחשוב שהוא יקבל ישדרגו לאין שיעור את הביצועים של העסק ויאפשרו לו ולעובדים שלו להתעסק אך ורק בתחומי העניין שבהם העסק מציע שירותים ומוצרים.

אין טעם לבזבז זמן, כסף ואנרגיות על ניסיון לפתור בעיה שאי אפשר יהיה לפתור. זה בדיוק מה שעושים לא מעט בעלי עסקים על מנת שלא להוציא כסף על שירותי מחשוב במיקור חוץ אך התוצאה היא שלבסוף ההפסד יהיה גדול יותר. כאשר יש מי שדואג לנושא המחשוב של העסק אפשר לפתור

מעוניינים בשירות IT או שירותי מחשב לעסקים התקשרו אלינו

03-6123949

או

כתבו אלינו

האופן 5 פתח תקווה [email protected] +972-3-6123949
חייגו עכשיו